Page 30 - Virágkötészeti magazin - 2013 - 04

Basic HTML Version

|
30
| VirágkötészetMagazin | 2013/3.0 |
A trend az új divatirányzatok jellemző jegyeinek összessége. A trend információs
anyag, mely színekből, színcsoportokból, stílusokból áll.
Szakemberek csoportja alakítja ki ajánlatait, gazdasági és társadalmi folyamatok
elemzése alapján, a kultúra (művészetek, környezet-, tárgy- és öltözködéskultú-
ra) területén, majd ezek figyelembevételével egy adott időszakra meghatározza
a követendő irányvonalat, a trendet.
A trend elsősorban szakembereknek szól, ismerete a vásárlók számára nem
szükséges, viszont végső felhasználóként őket célozza meg.
A különböző szakmáknak különböző időben van szüksége a különböző trend
információkra. Például a gyártónak a kollekció megtervezéséhez, a nagykeres-
kedőnek a beszerzéshez, a kiskereskedőnek a vásárláshoz, és végül a sajtónak a
fogyasztó tájékoztatására
Az élővirágok évenként és időszakonként változó divatját a Holland Virágiroda
dolgozza ki, az EFSA (European Floral Suppliers Association) pedig kellékek terü-
letén a színek-formák világát határozza meg egy adott időszakra. Mindkét szer-
vezet az általános nemzetközi trend szerint adja tanácsait, így egy-egy évszak
divatszínei, anyagai és formái összecsengenek a virágkötészeti, belsőépítészeti,
lakberendezési kompozíciókban.
Most tekintsünk vissza, hogy ebben az évben miként változtak A TRENDek.
?
Pánczél Péter