Page 20 - magazin-2016-01

Basic HTML Version

|
20
| Virágkötészet Magazin | 2016/1 |
ÜZLET A HÁLÓN
Multinacionális cégek, politikai pártok, hírességek stábja használja a Facebookot
a televíziócsatornáknál súlyos pénzeken vásárolható reklámidő helyett. A tavalyi
migránsáradat idején itt alakult meg és működött eredményesen az adományokat
gyűjtő és elosztó civil szervezet. Itt üzengetnek egymásnak a közéleti szereplők. A
Facebookon ott vannak a színházak, a hírportálok, a nyomtatott sajtó képviselői, és
a tévéműsorok is. Nem kellenek fizetett hirdetések, kör e-mailek, postán kiküldött
levelek. Ezen keresztül sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehet elérni emberek
ezreit. Aki akar, lájkol és tovább osztja az érdekes hírt, ami úgy terjed, mint egy
influenzavírus a zsúfolt buszon.
A Facebook hihetetlen erejét és népszerűségét jól példázza a Hungary’s got talent
döntősének, Badár Tamás illuzionistának az esete is. Az oldalára feltöltött fotót fél
óra alatt többmint 50 ezren lájkolták, 15 ezer felettivolt a hozzászólások, ezer feletti
a megosztások száma. Ugyancsak több tízezren fejezték az oldal iránti rajongásukat
a lájkgomb megnyomásával.
Hogy egy igazán „hazai” példát is említsek, a tavalyi év legnagyobb és legsikeresebb
virágosmegmozdulása, a „Fogadj örökbe egy virágcsokrot!” is a Facebookon indult
és jutott el több száz virágkötőhöz és emberek tízezreihez. A nemzetközi esemény-
ről egy magyar virágkötőket tömörítő Facebook-csoportból szereztünk tudomást.
Az Írországban élő és dolgozó Kürtös Réka részt vett a világméretű rendezvényen
és örömmel újságolta a kezdeményezés sikerét a csoporttagoknak. Az ötlet nagy
tetszést aratott a csoportban, olyannyira, hogy többen is úgy döntöttek, megva-
lósítják ennek magyarországi változatát. A kezdeményezés szervezése egy külön
Facebook-csoportban indult útnak, s ahogy terjedt a híre, egyre többen lettünk.
Minden résztvevő megosztotta a saját üzleti oldalán az aktualitásokat, a csokrokat
örökbe fogadóknak, vagyis a potenciális vásárlóknak szánt híreket. Sokat lendített
az ügyön, hogy még szerteágazóbb kommunikáció tudott létrejönni egy Facebook-
eseményen keresztül, melyet szinténmi hoztunk létre. Jó részt a Facebook ingyenes
eszközeinek köszönhető, hogy:
A KÖZÖSSÉGI OLDALAK (ELŐSZÖR A MAGYAROK ÁLTAL KÉSZÍTETT
IWIW, MAJD A FACEBOOK) HAZAI ELTERJEDÉSEKOR SOKAN KÉT-
KEDŐEK VOLTAK. ÉRTETLENKEDVE FIGYELTÉK, MIÉRT TÖLTENEK
MÁSOK NAPONTA ÓRÁKAT A GÉP ELŐTT AZÉRT, HOGY MEGOSSZÁK
EGYMÁSSAL ÉLETÜK MINDEN REZDÜLÉSÉT. MÁRA A „LÁJKOLLAK”
KIFEJEZÉS A MINDENNAPI SZÓHASZNÁLAT EGYIK ELMARADHA-
TATLAN ELEME. AKI A NAGYKÖZÖNSÉGHEZ AKAR ELJUTNI, ANNAK
LEHETETLEN NEM TUDOMÁST VENNI A KÖZÖSSÉGI LÉTRŐL.
Tényleg semmire sem jó a Facebook?
?
Nagy Jucó