Page 24 - magazin-2016-02

Basic HTML Version

|
24
| Virágkötészet Magazin | 2016/2 |
ÜZLET A HÁLÓN
Ma több mint 40 millió vállalkozásnak van Facebook-oldala világszerte. Itthon is
egyre többen felismerik, hogy egy vállalkozásnak szüksége van szabályos üzleti
oldalra, hisz ez olyan pluszlehetőségeket biztosít, amelyek segítenek hatékonyabbá,
eredményesebbé tenni az üzenet eljuttatását a leendő vásárlókhoz.
Az interneten is a legnagyobb érték a figyelem. A hatalmas adatmennyiségben
ennek megszerzésére csak pillanatok állnak rendelkezésre. Egy ütős kép, egy jól
eltalált mondat képes arra, hogy felkeltse az érdeklődést, és akár válaszra is készteti
az olvasót. A legegyszerűbb válasz a reakciógombok megnyomása, ami olyan, akár
egy fejbólintás. Igazán azonban annak örülünk, ha valaki szavakkal is kifejezi gondo-
latát, közlendőjét, hisz ebből bővebb információkhoz jutunk, következtetéseket,
tanulságokat vonhatunk le. Nemcsak olvasni érdemes ezeket a hozzászólásokat,
hanem reagálni is rájuk, visszakérdezni, ha nem világos, megköszönni a dicséretet,
a kritikánál rákérdezni, hogy szerinte hogy lehetne jobban csinálni.
Érdemes úgy beállítani az oldalt, hogy oda bárki tudjon bejegyzést, képet feltenni.
Tapasztalatom szerint ritkán fordul elő, hogy oda nem illő tartalmat tesznek fel, ha
pedigmégis, azt le lehet törölni. A negatív kritikákat is kezelni kell, az azonnali törlés
nem a legjobb megoldás. Olvassuk el többször, ne csípőből, haragból válaszoljunk.
Hagyjunk időt arra, hogy leülepedjen bennünk. Tiszta fejjel, később újra elolvasva
másként fogjuk látni a dolgokat és jobb választ is tudunk adni a kritikára.
Érdemes egy hónapra előre megtervezni a Facebook-posztokat, figyelembe véve
az adott hónap aktualitásait, ünnepeit, névnapjait stb. Az időzítés funkcióval a
nyugisabb napokon előre beütemezhetjük a bejegyzéseket, és azok automatikusan
megjelennek majd a kívánt időpontban. Így nem kell például az anyák napi nagy
hajtásban azon idegeskedni, hogy nincs idő a Facebookra, nyugodtan foglalkoz-
hatunk a vevőkkel. Mindeközben pedig a beütemezett bejegyzések újabb leendő
vevőkhöz jutnak el. A Facebook üzleti oldal kezelését akár egy alkalmazottra is
rábízhatjuk, akinek jó a helyesírása, és sem cenzúrázni, sem irányítani nem kell.
A ’90-es évek hangzatos reklámszövegei (Vedd! Meg! Azonnal! Csak nálam! stb.)
nemműködnek. Az erőszakos felszólításokat felváltotta a szelíd párbeszéd, aminek
alapja a bizalom. Ez pedig csak lassan, de nagy figyelemmel építhető fel. Ennek
AHOGY A KÖZÖSSÉGI MÉDIA SZÉP LASSANBEKÚSZOTT AZ ÉLETÜNKBE,
ÚGY VÁLTOZOTT A MARKETING IS. A NYOMTATOTT SAJTÓS, EGYOL-
DALÚ REKLÁMMEGJELENÉSEKKEL SZEMBEN A FACEBOOKON
KOMMUNIKÁCIÓ FOLYIK, AMINEK LEGFŐBB JELLEMZŐJE A KÉTOL-
DALISÁG. NEMCSAK TÉNYKÉNT KÖZLÜNK VALAMIT, HANEM ARRA
VISSZAJELZÉSEKET, REAKCIÓKAT VÁRUNK ÉS JÓ ESETBEN KAPUNK IS.
Beszélgessünk a Facebookon!
?
Nagy Jucó