Page 4 - magazin-2016-02

Basic HTML Version

|
4
| Virágkötészet Magazin | 2016/2 |
VVVMSZE
?
Boros Attila, VVVMSZE-elnök
Rengeteg dolog történt az elmúlt hónapokban, nem véletlenül csúszottmeg
egy kicsit ez a lapszám. Volt, hogy valamilyen információra kellett várni,
döntésre, hirdetőre, de ami legfontosabb, olyan döntésekre, amelyek befo-
lyásolják a következő éveket a virágkereskedelemben.
Az első és talán legfontosabb történés, hogy a Flora Hungaria – áprilisi taggyű-
lésén – eldsöprő többséggel megszavazta az együttműködést az Egyesülettel
egy országos virágvásárlást ösztönző kampány kidolgozására és annak lebo-
nyolítására. Ez a fő üzenet, de igazából sokkal több ennél. Ez nem csupán
egy kampány, hanemegy olyan stratégiai együttműködés alapja, amely talán
egyedülálló, de az biztos, hogy példa nélküli a szakmánkban. Rengeteg pontja
van a megállapodásunknak, de talán a legfontosabb alkotóeleme az, hogy a
terhek viselése is közös. Hiszen a Flora az erre szánt összeget egy új pénzügyi
tétel bevezetésével hozza létre, méghozzá a belépődíjakmegemelésével. Így a
nagykereskedő, a termelő, a gyártó és a virágüzlet-viszonteladó is viseli annak
a terhét, ami később amunkáját segíti, és várhatóan a forgalomnövekedését
is eredményezi. Természetesen ez a nagyon sok millió forint jól hangzik, de
koránt sem elégséges. Ezen pénz mellé a felálló menedzsment feladata az
egyéb forrásokat előteremteni. Az országos virágvásárlást ösztönző kampány
elindítása mellett máris több régi „álmon“ is munkálkodunk.
Először is egy olyan oktatási központ létrehozása a cél, ahol hivatalos, OKJ-
képzés keretén belül VALÓS szakmai tudás szerezhető. A képzést legalább
háromszintűre tervezzük, melynek befejező állomása természetesen a Virág-
kötő Mester oklevél.
AZ ORSZÁGOS VIRÁGVÁSÁRLÁST ÖSZTÖNZŐ KAMPÁNY ELIN-
DÍTÁSA MELLETT TÖBB RÉGI „ÁLMON“ IS MUNKÁLKODUNK.
Csak így tovább...,
ezt csak ismételni lehet